უკმაყოფილება სომხურენოვან სკოლებში


აღუნიკ აივაზიანიახალქალაქი
  
საქართველოს სომხურენოვან საჯარო სკოლებში ქართულსა და სომხურ ენებს  თანაბარი რაოდენობა, 5 საათი ეთმობა. დაპირება სომხური ენისთვის 8 საათის დათმობის შესახებ არ შესრულდა.

შარშან სომხური ენის საათები საქართველოს სომხურ სკოლებში 8-დან 5 საათამდე შემცირდა. სომხურ ენას ყველა კლასში კვირაში 5 საათი ეთმობოდა, მე-12 კლასში კი მხოლოდ 4 საათი.

მოსწავლეების აზრით, კვირაში 3-4 საათიანი განსხვავება სასწავლო პროცესზე სერიოზულ გავლენას ახდენს.

მე-12 კლასში ვარ, თუ ადრე თემას ვერ ვიგებდით, მასწავლებელი გაკვეთილს კიდევ ერთხელ გვიხსნიდა ან იგივეს გვიტოვებდა. ახლა კი, თემები რომ არ გამოვტოვოთ, სწრაფად გავდივართ, ხოლო ვის რამდენად ესმისეს უკვე მოსწავლის ათვისების უნარზეა დამოკიდებული”, - ამბობს მანუშიკ აივაზიანი.

სომხური ენის სპეციალისტი სუსანნა გალსტიანი ქართული ენის საათების გაზრდით კმაყოფილია. მისი თქმით, რადგან სახელმწიფო ენა მოსწავლეებისთვის მშობლიური არ არის, მის სასწავლად მეტი დროა საჭირო. თუმცა, არც სომხური ენისთვის დათმობილი 5 საათი მიაჩნია საკმარისად ენის შესასწავლად: “სომხური ენის საათების უკმარისობის გამო სამი სპეციალისტი უმუშევრად დარჩა. რა უნდა ვქნათ, იმით უნდა დავკმაყოფილდეთ, რაც გვაქვს. ვცდილობთ მოსწავლეებს ამ ხუთი საათის ფარგლებში ვასწავლოთ, რამდენადაც ამის საშუალებას ჩვენი შესაძლებლობები გვაძლევს. შარშან სომხური ენის საათები შეამცირეს, მაგრამ დაგვპირდნენ, რომ წელს ისევ ძველებურად იქნებოდა. თუმცა წლევანდელი სასწავლო წელიც ხუთი საათით დაიწყო.

გასულ წელს, ახალქალაქში არაოფიციალური ვიზიტისას, სომხეთის განათლების მინისტრი არმენ აშოტიანი მასწავლებლებს შეხვდა. იგი სკოლების პრობლემებს გაეცნო და პედაგოგებს დაჰპირდა, რომ ქართველ კოლეგასთან სომხური ენის საათების რაოდენობის აღდგენასა და სომხურ ენაში ოლიმპიადის მოწყობის შესახებ მოლაპარაკებას შეეცდებოდა. მოგვიანებით თბილისსა და ქუთაისში გამართულ შეხვედრებზე ორი ქვეყნის განათლების მინისტრები, დიმიტრი შაშკინი და არმენ აშოტიანი მივიდნენ შეთანხმებამდე, რომ საქართველოს სომხურ სკოლებში სომხური ენის შემცირებული საათები 2011-2012 სასწავლო წლიდან კვლავ აღდგებოდა.

ეს შეთანხმება საზოგადოებრივ ორგანიზაციებს განათლების სფეროში ორი ქვეყნის ეფექტური თანამშრომლობის მაგალითად მოჰყავდათ. სომხურენოვანი მოსახლეობისთვის სომხური ენის საათები მნიშვნელოვანი მაჩვენებელია და ამ საკითხს ნებისმიერ წრეში აქტიურად განიხილავენ. აღმოჩნდა, რომ შეთანხმება არ შესრულდა.

ასმიკ უზუნიანს ვერ წარმოუდგენია, როგორ უნდა ისწავლონ ბავშვებმა სომხური ენა კვირაში მხოლოდ 5 საათის განმავლობაში.

სამივე შვილი სომხურ სკოლაში დადის. ვერ წარმომიდგენია, როგორ ისწავლიან ბავშვები ენას, სომხური რთული ენაა, განსაკუთრებით გრამატიკა”, -ამბობს იგი.

No comments:

Post a Comment

დატოვე კომენტარი